Coraz częściej reklamodawcy decydują się na wykorzystywanie gadżetów reklamowych, które nadają się do jedzenia. Produkty spożywcze jak najbardziej można wykorzystać w kampaniach reklamowych, ale pod warunkiem, że zostaną one do tego odpowiednio przygotowane. Chodzi przede wszystkim o to, by zadbać o jakość produktów, a także ich odpowiedni smak. Dzięki temu daje się im szanse na to, że klienci zainteresują się gadżetem reklamowym w takiej postaci, a co więcej będą zadowolenie z ich spożycia. W przeciwny wypadku gadżet reklamowy w postaci produktu spożywczego nie tylko nie odniesie sukcesu, ale może nawet zaszkodzić trwającej kampanii reklamowej.Przede wszystkim trzeba ustalić, które konkretnie produkty spożywcze chce się zamienić na gadżety reklamowe. Na pewno ciasteczka reklamowe będą dobrym pomysłem, ponieważ są smaczne i można wybierać spośród naprawdę wiele opcji smakowych. Wystarczy tylko zdecydować się na konkretny rodzaj ciastek i odpowiednio je przygotować do roli gadżetów reklamowych. Wszak samo zakupienie ciastek w sklepie nie uczyni ich jeszcze gadżetem reklamowym. Jeśli takie ciastka byłyby wręczane klientom, to nikt by nie pomyślał o gadżetach promocyjnych, a klienci by uznali je po prostu za zwykły prezent.
Dlatego właśnie tak ważne jest, by ciasteczka reklamowe były przygotowane do pełnienia funkcji gadżetów reklamowych. Dlatego właśnie na ich opakowaniu znajdować się będą wszelkiego rodzaju niezbędne treści reklamowe jak hasła promocyjne czy ciekawe grafiki. Nie mniej jednak w przypadku słodkich gadżetów reklamowych same nadruki na ich opakowaniu nie wpływają na powodzenie kampanii reklamowej.
Chodzi o to, że ciasteczka reklamowe muszą być smaczne i świeże. Ich smak i jakość odgrywa kluczową rolę w kampanii promocyjnej i może zadecydować o tym, jakie będzie maiła ona losy. Z pewnością każdemu reklamodawcy zależy na tym, by odnieść sukces. Dlatego właśnie należy zadbać o to, by ciastka były świeże i smaczne. Wpływ na to może mieć, chociażby wybór producenta, któremu zleci się przygotowanie takich gadżetów reklamowych.